Pokud jste si objednali zboží na dobírku a zásilku jste si nevyzvedli, jedná se o porušení zákona, konkrétně § 2118 zákona č. 89/2012 Sb., který jasně říká, že „Kupující zaplatí kupní cenu a věc převezme“.
Pokud jste objednávku i přes Vaši zákonnou povinnost nepřevzali, jsou celkem dvě možnosti, jak tuto situaci vyřešit:
- O objednávku máte stále zájem
Zboží Vám znovu zašleme, ale pouze po předchozí platbě (bankovní převod nebo on-line platba kartou). Celková cena objednávky bude navýšena o kompenzaci za předchozí nevyzvednutou zásilku. Stačí nás kontaktovat a rádi Vám sdělíme potřebné platební údaje.
- O objednávku již nemáte zájem
Situace, kdy jste zásilku nepřevzali, neznamená, že jste ji stornovali nebo že jste odstoupili od kupní smlouvy. Naopak to znamená hrubé porušení kupní smlouvy dle § 2118, odst. 1, zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník.
Odesláním objednávky a jejím přijetím a potvrzením naším e-shopem vznikla platná kupní smlouva v plném rozsahu, účinná dle našich obchodních podmínek, které jste odsouhlasili v posledním kroku před odesláním objednávky a dle aktuálně platných zákonů České republiky.
V případě, že Kupující bezdůvodně odmítne převzít zboží doručované zásilkou na dobírku, či v případě, že Kupující si zásilku, která byla uložena u doručovatele, nevyzvedne, je Kupující povinen uhradit skutečné náklady spojené s přípravou zboží a dopravou (dopravné) zákazníkovi. Zákazníkovi bude následně zaslán email s kompenzačním poplatkem ve výši 100 Kč vč. DPH. Výše uvedené neplatí, pokud zákazník před oznámením prodávajícího o expedici zakoupeného zboží písemně nahlásí prodávajícímu odstoupení od kupní smlouvy.
Tento poplatek obsahuje:
- administrativní vyřízení objednávky, vystavení objednávky, faktury, zaúčtování faktury a zpracování DPH
- vyskladnění produktů a jejich kompletace
- zabalení do ochranného obalu a do balíčku
- cenu obalového materiálu, krabice, pásky
- poplatek (poštovné) přepravci na doručení k zákazníkovi
- poplatek (zpětné poštovné) přepravci zpět k doručovateli
- doplatek přepravci za zpracování vratky
- rozbalení a likvidace použitého obalového materiálu
- fyzické zařazení zboží zpět na skladové pozice
- administrativní zařazení produktů zpět do prodeje na eshopu
- vystavení dobropisu a jeho zaúčtování, zpracování DPH
- vystavení této upomínky, faktury za tento poplatek a jeho účetní zpracování
- zařazení mailové adresy do seznamu zákazníků, kterým nadále nebude umožněna platba na dobírku
Smluvní pokuta nabývá splatnosti dnem vrácení nepřevzaté či nevyzvednuté zásilky dodavateli. Prodávající je dále oprávněn zveřejnit takovou skutečnost na internetových stránkách informujících o nespolehlivých zákaznících a jiných obdobných portálech a zároveň takovému Kupujícímu bude další objednávka potvrzena jen za předpokladu výběru platby předem.